سه شنبه ۲۹ آبان
|
دفاتر شعر لیلا باباخانی (سما الغزل )
آخرین اشعار ناب لیلا باباخانی (سما الغزل )
|
تقدیم به روح کم سال دوستم مهنوش که خود نیز به همرا ه نوزاد کوچکش به دیدن پدرش تا بهشت پرواز کرد
یادشان گرامی
و قرعه خورد به نام تو در اواخر دی
در ازدحام هزاران نفر ، اواخر دی
چه سخت بود برایم ببینم عکس تو را
میان قاب سیاهی ، پدر اواخر دی
چه شد بدون خداحافظی مسافر من !
که بار بستی و رفتی سفر اواخر دی
هنوز کوچه نفس می کشد هوای تورا
و شاکی است از این سوگ ....هر اواخر دی
سراغ حال تو را از که من بگیرم آه....
بگو که از تو ندارم خبر اواخر دی
ولی شنیده ام آنجا تو نیز ماه شدی
ومن میان زمین بی قمر اواخر دی
درست چند غزل مانده تا شکفتن من
پرنده وار زدی بال و پر اواخر دی
چه حیف شد که نماندی مرا عروس کنی
سپید رفتی اگر چه تو در اواخر دی
دلم برای تو هی تنگ می شود همه وقت
و از همیشه کمی بیشتر ....اواخر دی
هنوز باور من نیست رفته ای تو همین
سه شنبه ، بیست و سوم ، سحر اواخر دی
لیلا باباخانی
بر گرفته از کتاب هوای بیست سالگی
اشعار سالهای 82-80
|