چرا با گذشت شتابان عمر ، اغلب اوقاتمان ، به مرور سالهای کودکی ، نوجوانی ، جوانی و
میان سالی ، میگذرد ؟
با تصاویری همه زیبا و حسرت بارو با از دست دادن همه ی فرصت ها ...
شما جوابی دارید ؟
.........................................................................................................................................................
کودکانی همه ، دور و بَـر ِ هم
همه همبازی و دلواپس ِ هم
مَـلمَـل ِ گونه ء افروخته ، با هُـرم ِ نفس
وقت ِ سُـر خوردن ُ خندیدن ُ بازی کردن ...
بوی ریحان و کباب
عطر ِ بِــه های ردیـف ِ لَـب ِ رَف
دیدن ِ ریــزش ِ برف
از پَـس ِ پَـنـدَ ری ُ پـرده ء تـور ...
آرزوهای پـدر
غصه های مادر
آش های نـذری
که پـسر ، اهل شود
که نـشـد ...
مشق های بد خط
تَـرکـه ء خیس ِ انار
سوزش ِ دست و بَـدَ ن
نفرت از درس ُ کتاب ُ استاد
نفرت از ، آن ، نفرت
رفتن ِ فرصت ِ جبران کردن ...
کودکی گُم شد ُ رفت
مادرم رفت ُ معلم هم رفت
تَـرکه ها هم خُـشـگید ...
دیرگاهیست ، تَـنَـم :
سوزش ِ تَـرکه ء تَـر ، میخواهد ...
..............................................................................................................................
اصفهان - منصور شاهنگیان
..................................................دروداستاد