خونِ دل از دیدگانم میفشانم یا حسین
آتشی افتاده برهستی و جانم یا حسین
همچو زهرا مادری مکتب سرایی ازعلی
چون تو کس مردی نباشد در جهانم یا حسین
شرحِ یارانت بمانَد تا ابد در دل بجای
از علی اصغر چه گویم در فغانم یا حسین
تیغِ برّان گرچه شد در کربلا مقهورِ حقّ
آن شهیدِ تشنه ات برده روانم یا حسین
دیوِ باطل در اسارت نورِ حقّ آنرا بخاک
بَهرَت ای آزاده سرور، مهربانم یا حسین
شمعِ اسلام از بهایِ خونِ پاکت پرفروغ
سوختم پروانه آسا بین چه سانم یا حسین
روزِ عاشورا که دارد شرحِ عشقی بیحساب
الکن از عبّاس و ایثارش زبانم یا حسین
نورِ چشمانِ محمّد ای که بویت بویِ او
جز حسینم یا حسینم من چه خوانم یا حسین
گویدت با بوسه ها بر جای پایِ ذوالجناح
عاشقی چون زاهدی کز چاکرانم یا حسین
آیینی زیبا و باشکوه