دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر سلیمان حسنی(حامی)
آخرین اشعار ناب سلیمان حسنی(حامی)
|
همه از مِهرگـویند ومنازقـهر
چهآمد بر سَرِخـوبانِاینشهر
زِ جمعِ کــــودکانِ یک دبستـان
فزونازنیمــهاند ازمستمندان
کَسیحالابهفکرِدیگرینیست
ویادرخـانههانانآوری نیست
بمیــرم هفت باری ٬ بینِ هفته
زِ دردی کــــه درونِ دل نـــهفته
برای رنـــگِ زردِ دانـــش آمــــوز
برای فقر و دردِ خانمـان سوز
بـــرای پـــایِ بی کفــشِ گـروهی
که کـردهدر دلمغمراچوکوهی
برای او که گفت آقـــا کجــــایی
حَسَن بیهوششدازبی غذایی
نــــدارد دفتـــر و فُــــرم و کتــابی
کتکاز اوستا٬خــــورده حسابی
چرا٬چـون در کَفِ صـافِ مغازه
نوشتـــه چند خطی ٬ بی اجازه
دلِحامیچنینپُردردورنجاست
برایش دفتــری مانندِ گنج است
فـــــدایِ آنــــکه دسـتِ خیـــــر دارد
نـــــگه ٬ بر مشــــــکلاتِ غیـــــر دارد
خـــــدایا ٬ دردِ مــــــــردُم را دوا کُن
زِ فقـــر و رنـــج ٬ آنــــان را رها کُن
نباشــــد آه و حســــرت بیــــنِ آنان
و یا شـــــرمنده بهرِ لقمـــــه ای نان
همه ٬ ســــرزنده و مســرور باشند
زِ فقــــر و دردمنـــــدی ٬ دور باشند
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.