این ترازو بهر چیست عاشق مگر سنجیدنی ست
وزن عشق باشد مهم، میزان دلی فهمیدنی ست
می شود تنها به شاهین دلت صید، این شکار
انفصال دارد کشیدن ، اتصالش ساده نیست
خار و خس، دریای آتش، جادهای پر دیو و دد
هیچ کدام ، سد ره یک رهرو دل داده نیست
عاقلان از درک این عاجز ، ولی بر عاشقان
فهم این دیوانگی ها آنچنان پیچیده نیست
عشق را دریاب بدونش، گرد عقل هرز مهرهایم
زندگی بیهوده باشد ، گردشش را هوده نیست
جمله دنبال شبیه سازی ی " ما " با سرنوشت
سیمولاسیون* ولی، چیزی بجز یک ایده نیست
عاقلان با محک هستیم بجای عاشقان با نمک
این جنون و این بدل کاری ما خندیدنی ست
من نمی مانم و امشب میروم روستای عشق
شهر عاقلها عجیب رعب آور و ترسیدنی ست
شبیه سازی یا سيمولاسيون:
تقلید یک چیز واقعی یا وضعیت اجتماعی یا یک فرایند است و معمولاً متضمن وانمایاندن شماری ویژگیها یا رفتارهای کلیدی در یک سامانهٔ فیزیکی یا انتزاعی است.
علی اسماعیلی ، ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
خیلی به مهر نزدیکیم...
من اشتباه میکنم ؟؟؟؟؟؟؟
درود