دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر مهدی انصاری سمنانی (مهرداد شیدای سمنانی)
آخرین اشعار ناب مهدی انصاری سمنانی (مهرداد شیدای سمنانی)
|
جوشيده از چشمۀ خون شيران سربهدار!
دلیل رعد ستارگان روشنگر
بر هیولای خرافاتِ
عرفان و ... و سنّت...،
نه از روی کژی و پلیدی...، بلکه
زِ آتش عذْبِ* وجدانی است
جوشیده از چشمۀ خونِ
شیران سربهدار،
از ضجّههای قلبهای مهر،
اشک غنچههای بیپناه،
...و سوختن سرزمین پرندگان،
پرندگانی که
زیر رگبار پُرخشمِ
...ر...و... و ...ت... و خرافات...،
نپذیرفتند بند بردگی را؛
خوانند سرود «نقد» را
و بوسیدند صلیب مرگ را
و بوسیدند
صلیب
مرگ را!!!
تیر 1395 خورشیدی
مهدی (مهرداد) انصاری سمنانی («شیدا»)
*واژۀ «عذب»، جزو «واژگان اضداد» است؛ برخی از معناهای آن: گوارا، خوشایند... و نیز، شکنجه، آزار... .
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.