جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر جلال پورسلیمانی
آخرین اشعار ناب جلال پورسلیمانی
|
اسکناس ای اسکناس ای اسکناس
ای سبب ساز دروغ و اختلاس
ای که شخصی از تو انبانش پر است
یک دگر از بوی و از رنگ تو مست
فکر یاران را پریشان کرده ای
بی خبر از حال خویشان کرده ای
دوستان از هم دگر کردی جدا
هم رئیسی هم وکیلی هم خدا
هرکجا باشی همانجا شادی است
گاه غم گه منشأ آزادی است
هرکسی از لطف تو شد شاملش
بنز و بی ام و نسیب و حاصلش
کارمندی کز تو جیبش خالی است
خط واحد هم برایش عالی است
بیسوادی که رکورد تو شکست
بهتراز هر دکتر و دانشجو است
اسکناس ای اسکناس ای اسکناس
کی توان وصفت در این درس و کلاس
من نمیدانم تو حوری یا پری
هرکجا من میروم تو میپری
سرخ و سبزت پیش ما افسانه است
خرده هایت هم ز ما بیگانه است
ما فقط با سفته و چک زنده ایم
نازنین تو سروری ما بنده ایم
اسکناس ای اسکناس ای اسکناس
ای قنوت بندگان آس و پاس
اینهمه وصف تو گفتم من ولی
حل نشد حتی ز من یک مشکلی
جلیل پورسلیمانی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.