سروده ای جدید ، تقدیم شما ، با افتخار ... همراه با یک شاخه ء گل ...
.........................................................................................................
گفت دانی ریشه کن ،کی میشود تبعیض،کی
کیست داند کی شود فقر و غنا ، تعویض کی
پشتِ مردم خم شد از بار ِ گرانی ها ، کجاست
آنهمه رحمی که میگفتی ،به دل های شماست
می خورد ، حقّ ِ ضعیفان را ، چه آسان ، با دو خط
آن رئیس ِ کاسه لیس ِ چاپلوس ِ هفت خط
کی شود میزان ِ خدمت ، شاخص ِ حق و حقوق
یا که بشناسند کی مردم ، صف ِ دوشاب ُ دوغ
آن که پنهان کرده ، فیش ِ چند صد ،ملیونییَـش
هیچ دلواپس شود گاهی ، به حال ِ مردمَـش
کاش رنج ِ کودکان ِ کار و کارتّن ، خواب ها
لحظه ای بَر هم زَنـد ، خواب ِ خوش ِ ارباب ها
آنکه می گیرد ، ز مردم ، با دورنگی ، فاصله
بی شک او باشد شریک ِ دزد و یـار ِقافله
میخورد حق ِ ضعیفان را چه آسان با دوخط
آن رئیس ِ کاسه لیس ِ چاپلوس ِ هفت خط
....................................................................................................................
تابستان 95 - شاهنگیان