شنبه ۳ آذر
دلدار رسید شعری از حبیب رضایی رازلیقی
از دفتر یاس نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۲۲:۵۰ شماره ثبت ۴۶۸۰۵
بازدید : ۷۷۳ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر حبیب رضایی رازلیقی
آخرین اشعار ناب حبیب رضایی رازلیقی
|
بنام خدا
تقدیم به دلهای عاشق
( دلدار رسید )
خبری آمده از ، سویِ صبـا یـار رسیـد
به سَحر آمده آن ، دلبر و گُلنـار رسیـد
نشود پـاک زخاطـر، گـُل زیبـا رُخِ مـن
دلِ عاشق شده ، مَنـزلگـهِ دلدار رسیـد
پیکِ حق داد بـشارت ، به سَحرازگُلِ من
برسد عطرو گُلابی ، که زِ عطّار رسیـد
میکنم هدیه به او ، جانُ سرم بَرقـَدَمش
همه را مست نِماید ، شَـهِ هُشیار رسید
که بِـدریا بُوَدش ، دَر صَدَفش ناب گُهـر
بِنگَر بـرقِ جوَاهـر ، که گُهربـار رسیـد
نَشَوم بـر قَدَحی ، سیر مرا مِی بِدَهیـد
نوبتی هم که شوَد ، بر مَنِ خمّار رسیـد
به شفا خانه شدم ، یار که مرهَـم بِنَهـد
دلِ زخمی شُده بَر میکَده ، بیمار رسیـد
عَندلیبـانـِه بِخوانیـد ، سُــرودی زِ وفـا
شـُده ایـّام به کامَم ، گَـهِ دیـدار رسیـد
روشنی داده بِظُلماتُ ، سیاهی سَحرَش
گُلُ بُلبل که بِهـم ، درگُل و گُلزار رسید
تو(حبیبی)که نگاری، به قَلم وصف چنین
که خریـدار شَوَد شعرِ تـو ، دادار رسیـد
حبیب رضایی رازلیقی
=====================
وزن شعر
فعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلن
بحر...مثمن .محذوف
.
ملتمس دعای شما هستم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دلِ عاشق شده ، مَنـزلگـهِ دلدار رسیـد............دروداستاد