دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر مهدی انصاری سمنانی (مهرداد شیدای سمنانی)
آخرین اشعار ناب مهدی انصاری سمنانی (مهرداد شیدای سمنانی)
|
«سبز و سرخ»
سر من، سبز[1] بود و زبانم سرخ
امّا پس از رقصْ بر دار،
این تن آنان بود که سبز[2] بود و
شمشیرشان سرخ!!!
اسفند 1394 خورشیدی
مهدی (مهرداد) انصاری سمنانی («شیدا»)
1و2.همان گونه که واژۀ «سبز»، معنیهای گوناگونی دارد، رنگ «سبز» نیز، نماد چیزهایی گوناگون است. رنگ سبز در برخی از کیشها یا فرهنگها، نماد «تقدّس» و «درستی» و نیز «طبیعت»، «زندگی»، «جوانی»، «امید» و «شادی»... است؛ ولی در برخی از کیشها یا فرهنگهای دیگر، رنگ «شیطان» و «نادرستی» و نیز، «حسادت»، «تغییر» و «مرگ»... است (مانند «جغد»، که در افسانههای برخی از کشورهای شرقی، از جمله ایران، نماد «شوم بودن» است و در فرهنگ برخی از کشورهای غربی، از جمله آمریکا، نماد «خردمند بودن»...).
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.