پنجشنبه ۸ آذر
نالوطی شعری از قاسم پیرنظر سلیم
از دفتر سکوت سایه نوع شعر قطعه
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ۰۰:۵۹ شماره ثبت ۴۵۴۵۳
بازدید : ۵۴۴ | نظرات : ۶
|
دفاتر شعر قاسم پیرنظر سلیم
آخرین اشعار ناب قاسم پیرنظر سلیم
|
نالــوطی
رفتم عاشق شوم عقل آمــد و سمـپاشی کرد
گفتم ای عقل مگـرچــنــته ات ادراکی نیست
بازغـیض آمــــد و گفت عاقبتش اندیشی کن
گـفـتم عاشق نشُدی ؛ درنگهـت پاکی نیست
گفت عجب خیره سری بُگذرازاین راه ، مرو
گفتمش بردل من محـــــــرم تَبـــناکی نیست
گفت من محرم و دمساز توهـستم ؛ نی عشق
گفـتمش عشق بُوَد گوهر ؟ و حکّاکی نیست
با نــــــــــگاه عصبی عَــربـَـده بارانم کرد
گـفـت آنرا که توخواهی جزازافلاکی نیست
گفتمش سُـمّه نـَـزن بر دلـــــم ای نالـــوطی
گربسرمنزل مقـصود رسـم ؛ بـاکــی نیست
مُـشت بر آیـــــنـه کوبــید ، پشـیمان کُندَم
گـفتمش گمـشو بُـروجزتوکسی شاکی نیست
در خرابات، سَلـــیمان همه مُـشـــتاق مِی انَد
راه بُگــشا بروَم فـرصت شــــــکّاکی نیستقایم پیرنظر "سلیم"
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود