جمعه ۲ آذر
ایران عزیز شعری از خداداد آدينه (آدينه)
از دفتر آدینه نوع شعر قصیده
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۳۹ شماره ثبت ۴۵۱۷۳
بازدید : ۶۹۵ | نظرات : ۲۸
|
دفاتر شعر خداداد آدينه (آدينه)
آخرین اشعار ناب خداداد آدينه (آدينه)
|
ایران
در این گوی گردان بنام زمین
یکی مرزوبوم است ایران زمین
به فرهنگ و دانش بلند مرتبه
کهن قدمت است درجهان قادمه)پیشرو(
بود عرصه اش جای شیران مرد
همه مرزو بومش بود دستگرد)زمین و ملک زراعتی(
خزرمرزدریایی است در شمال
خلیج جنوبی ما بی مثال
بود در جنوب مرز آبی ما
گهر خاک و آب است ایران ما
به مردان این ع رصه پایدار
خداوند نیکو بداده وقار
همه مردمانش نکو منظرند
به مهمان نوازی به دنیا سرند
خدا جوی ودنبال صلح وصفا
به هر دین و مذهب نمایند وفا
درفشش سه رنگ است و رنگش متین
یکی رنگ سبزاست نشانی دین
سفید، رنگ صلح است به خاورزمین
به قرمز نگر، پایداری مردم ببین
این شعر ادامه دارد.... شاعر: خداداد آدینه
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.