هزار و یک ترانه
دفتر اول: یاد یار
نام ترانه: بانوی گیس سپید ترانه هایم
تقدیم به: بانو- ط-س- معشوق گیس سپید ترانه هایم
**
بانوی گیس سپید ه ترانه هایم
بانوی گیس سپید ه قصه هایم
بانوی خیال ه ترانه آشنایم
با نوی عشق ه شبهای تنهایم
**
بانوی پرده نشین ه نگاهم
بانوی پرده نیشن ه چشایم
پری تو- تو در نگاه عشقم
پری مهر بون توی نگاه چشم
**
بانوی ترانه های تنهایم
محبوب ه شبهای تنهایم
بانوی پرده نشین ه شعرام
بانوی پرده نشین ه ترانه هایم
**
من چه کنم تو راهبه ی عشقی
بریده از هر نگاه و چشمی
من چه کنم از پرده بیرون بیایی
من چه کنم تو ستر بیرون بیایی
**
همه توصیف گیسوی سیاه میکنند
همه توصیف لب و خال می کنند
همه توصیف چشم ه خمار میکنند
همه توصیف عشوه ی یار میکنند
**
من میکنم توصیف گیسوی سفید ه تورا
من میکنم توصیف ه چشم ه غریب ه تو را
من می کنم توصیف حرفهای ساده ات را
من میکنم توصیف سادگی چشم ه تورا
**
من عاشق حرف های بی ریا تم
من عاشق سادگی چشا تم
من عاشق سادگی حرفهاتم
من عاشق سادگی لب هاتم
**
پیرم و عاشق ه نگاه پیرت شدم
موسپیدم وعاشق گیس های سپیدت شدم
خود تنهایم وعاشق تنهایی هات شدم
خود ساده ام و عاشق سادگیهات شدم
**
حسن بذرگری(آیین)
توضیحات: سرایش94/9/28-بدیه - ناتمام- تقدیمی- /ه/ بدل از کسره