در سرایم قمری و طرقه،هزاران بادا
هر چه گویند که اینان ز انان بادا
انکه این نای دل انگیز ز انان اِشنید
هر چه گوییدِ ز انان ز اینان بادا
-------------------------------------
زلف ،افتاده و این تاب خم مو بر چیست
دیده نی دیدِ و این سو به ان سو بر چیست
گر مرا رسن ز ان غره به جانم بستم
این رسن گره دار ، فتح ز ان رو بر چیست
------------------------------------------
زین رقوم این فلک گه به زوج و گه به تک
زوجِ ان،غره مشوی کاین شده بهر محک
هر که این رسم فلک، بوده ان در رقُم تک
زین خیالش سوده باد اید این رحم فلک
------------------------------------------------
ان روی تو ما را هر بار گمانی ست
این دیده ز او تیر، ان موی کمانی ست
هر بار زنی تیر ان موی ز دیده
ان قلب فرو آی این تیر چه انی ست؟
---------------------------------
ما در عجبیم و عجبم یار چه شد
کار ما در عجبی مانده و ان کار چه شد
که ز ان بار ثقیلی به ان گرده ی ما
کی مرا تاب ز ان بوده و ان بار چه شد