چهارشنبه ۱۶ آبان
قاصدک شعری از جعفر جمشیدیان تهرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ شماره ثبت ۴۲۶۱۵
بازدید : ۳۱۲ | نظرات : ۲۹
|
دفاتر شعر جعفر جمشیدیان تهرانی
آخرین اشعار ناب جعفر جمشیدیان تهرانی
|
تا که دیدم با ادا و ناز از راهی گذشت
شک نمودم واقعن او بود یا ماهی گذشت
دیدمش در ماهِ بالا، دست بردم سوی او
سعی من بیهوده بودو دستِ کوتاهی گذشت
ابری چون جلاد آنشب ماه را چون سر برید
بر من آنشب صد برابر مرگِ جانگاهی گذشت
آرزویم بود از یک قاصدک گیرم پیام
باجواب منفی آمد همره کاهی گذشت
بر لب جو گفته اند بنشین گذار عمر بین
من بگویم عمر ما می بود چون آهی گذشت
عاشق تو برده چندی سر فرو در جیب خویش
چون گدا را دیده با یک جبّه شاهی گذشت
بس که ناحق دیده ام بر عدل او دارم سئوال
این زبانم لال گردد، بر دلم گاهی گذشت
---------
ابر آمدو شبانه سر ماه را برید
یک چادر سفید بر اندام او کشید
فاطمه رها
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.