پرواز میخواهد دلم
ناشـــادم از دلخـسـتگی ، آلــــــــــــودگی دلبـسـتگی
پرواز مـیـخواهــد دلــم ، فــریـــــــاد از وابـسـتگی
اُفـــتادگی نانِ من است ، عشــق تو ارکـان من است
پــــیـدائی از آن تو و ، شـــــیـدائی از آن من است
آمــد بهــاران عـیدشد ، پژمُـردگـــــیـــــها صـید شد
بُلبُل به تاج گل نوشت ، بـــاز ، عـاشقی تـمــدیـد شد
مُرغان به سر شور و نوا ، همـراه با بــاد صَــــــبا
مست از مِی ناب طواف ، پـر برگـشودن تا خُـــــــدا
وقت است گل رُخ وا کند ، باغمزه اش غوغــا کند
پیراهنی مخمل به تــن ، نقـش بهـشت ایــفا کــند
عشق عاطفه زایـنده است ، برهستی عطرآکنده است
حتّی خُــدا را غمـزه اش ، محراب دل بنــشانده است
بنویس ای زیبا نــگار ، مــا هر چه گفــتیم از بهار
برعاشق ومعشوق وعشق ، اوهست آرام و قـــــــرار
بُگذشت نُه روز از بهار ، امــروز هم با انتــــــظار
دراهی از جنس حضور ، من فکــرتو دل بی قــرار
**
پیرنظر "سلیم " 9/1/94