دوشنبه ۲۸ آبان
خاک بهشت شعری از صادق عماری
از دفتر چارپاره نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ۰۳:۴۰ شماره ثبت ۴۰۵۸۱
بازدید : ۴۹۶ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب صادق عماری
|
دفتر چارپاره
خاک بهشت
بود کودک زرنگ و با ادبی
یک معلم بد و حسودی داشت
فهم او از همه که بالا بود
حرص را در دل معلم کاشت
=
در پی اذیتش معلم شد
گفت فردا بیار خاک بهشت
گر نیاری نمی دهم نمره
وضع تو در کلاس گردد زشت
=
روز بعد آمد آن محصل خوب
دست او مشت خاک خیلی پاک
با تعجب معلمش پرسید
چیست وازکجاست این کف خاک
=
گفت خاک از بهشت آوردم
وعده ای از خدا به انسان داد
زیر پاهای مادران جنت1
مادرم روی آن قدم بنهاد
1 – "الجنة تحت اقدام الامهات" یعنی بهشت زیر پاهای مادران است – حدیثی است از پیامبر (ص). منظور حدیث اینکه اطاعت و خوبی کردن نسبت به مادرها راه بهشت را بر فرزندانشان باز می نماید.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.