اي كعبه ي عشق و صفا ! اي قبله ي هر قافله !
اي آفتـاب التـجا ! اي شبــروان را مشعـلــــه !
دارم هــواي زمــــزمــــه بـا ايـن سـرود انتظار
همسوي چشم زمــزمـت حيران و ســـرمستم هله
نـوشم طــلاي طلعتت تـا در پـگاهــي آتشيــن
از من دعــاي التــقا ، از تو برين حاجت سلــه
سهل ست اول عاشقي با چون تو ماهي دلربا
ليـــكن وصالت را بُــوَد مشكــل رواي مسئله
صحرا بـــــه صحرا گشته تا مي بينم از دريا اثر
اشكم روانـــي مي كنــــد در جـويبــار مــرحلـــه
مــــــي سوزم از شوريدگي اي يار شور انگيز ما !
كي انتـــظار داغ تــو دريــابد آخـــــــــر فيصله ؟!
آيـــا طنيـن عشق مـــا مـوجــي ز پژواكت بُــوَد
يـــا دل سزاوارت نشد بـا آن مقــــام حوصله ؟!
ابيــــات تـرشم حـاصلي از ايـن هواي ابري اَست
نارس مـــرا سر هم بُري در دل نمي بيني گله
در كام شيرين وصال از لطف يارم چشمْ پيـــش
هم زرد رو هم روسيـــــه چون ميوه هاي آمله
از بار خونينْ لاله ها چون ني نـوائـي مي كنم
آوَخ كـــه گـاهـــي نينـــوا دارد نسيـم هلهله
بنگــر چـه مظلوميـــم ما ، از داد محروميم ما
داغ اسيـــري مي كشيــم آن هم در اوج ولوله
اين غنچه ي طبعم عطش آغوش جان بشكفتني ست
اما نشستــه در كميـــن بـا تيـر بخلی حرملــه