مـي رسـد ا ز ره مـسيحـايـي دگـر
صبـر كـن تـا صبـح فـردا يـي دگـر
مـي رسـد از مـسيحـا يــي دگــر
طبــــق فـتـــواي د ل مـجنـــونـيــم
مـي سـپـارم دل بـه ليـلايي دگـر
پـيـش چشمـانـم مجـسـم مـي شــود
آ فــتـــاب عـــالـــم آراي دگــــر
مـرحمـت فـرمـا مرا اي خضـر ره
در بيــابــان طـلـب پـايـي دگـــر
كــن نـصـيـب مـن دلـي دريـا تـبـار
تـا زنـم آن را بـه دريـاي دگــر
اتـّّحـاد جسـم و جـان ميسـور نيسـت
من در ايـنجـا و تـودرجاي دگـر
مـن كـليـم طـــور چـشمـــان تـــوام
مسـت ومدهـوش از تجلاي دگـر
جلــوه اي جـانـانـه كـن اي آفـتــاب
تــا نـبـا شــد شــام يـلــداي دگــر
ربـع مسكـون مردم چشـم من ا ست
كـز غمـت خود گشـته درياي دگر
مـن هـــزار آ واي بـّسـتــان تــوام
نغـمه خـوانم هـر دم از نايي دگر
قـاف سيمـرغـي نمـاد كـوي توسـت
نيسـت آنجـا جـزتـو عـنقـايي دگر
رسـم عـاشـق ا يـن نبـاشـد تــا كـنـد
از تـو غـيـر ا ز تـو تمـنّــاي دگـر
محمـد عـلي جعـفـريـا ن