دوشنبه ۵ آذر
.: دهکــــــده :. شعری از سپهر جنت مکان
از دفتر پاییز نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ۱۹:۴۶ شماره ثبت ۳۸۵۲۸
بازدید : ۳۴۷ | نظرات : ۱۸
|
آخرین اشعار ناب سپهر جنت مکان
|
- روزی که زمین خشکید
مردم از دهکده ی ما رفتند
و کسی ماند، که در عشق به او من ماندم
او، همان دخترک دهکده بود
- پشت آن تپه ی خشک
خانه ای هست، که با دخترک آنجا ماندم
و در آن نزدیکی
وسط دهکده ی خالیِ مان
برکه ای از تپش عشق زدم
- تا که یک سال از آن برکه گذشت
دخترک، ماهی داد
و درآن برکه کمی آب نشست
- مردم دهکده آنروز همه برگشتند
و در آن دهکده یک برکه زدند
دخترک غمگین شد
تا که آن ماهی مرد
- امروز، زمین خشکید
باز، از آن دهکده مردم رفتند
و درآن برکه ی خشک
دخترک، با همان ماهی مُرد./
مهدی خداوردی - فکه -06/08/1381
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.