دوشنبه ۵ آذر
قند و گلاب شعری از جعفر جمشیدیان تهرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ شماره ثبت ۳۶۷۸۷
بازدید : ۴۲۸ | نظرات : ۴۷
|
دفاتر شعر جعفر جمشیدیان تهرانی
آخرین اشعار ناب جعفر جمشیدیان تهرانی
|
امشبم حال دگر هست شرابم بدهید
درب پستو بگشاییدو، ربابم بدهید
داروی خواب کمی بیش به خورشید دهید
ره خوابم بزنید و، می نابم بدهید
صحبت از یار و، دیار و، می و ،ساغر داریم
غزل از خواجه به خوانیم، کتابم بدهید
ناله و، اشک و ،غم و، آه و ،فغان و، اندوه
حاصل عمر چنین است؟ جوابم بدهید
دوستانی که در این مجلس انس آمده اند
جامی از باده گلگون به حسابم بدهید
آب بگذشته ز سر، شهر ریا را بی خوف
خبر از مستی و، این حال خرابم بدهید
در حضیض آمده پرواز من از روز ازل
ای خوش آنروز اگر بال عقابم بدهید
درب شادی شده مسدود کلیدش زده دزد
دزد آنجاست، کلید درو بابم بدهید
خبر از یار بیارید که از ما به برید
آب آمیخته با قند و، گلابم بدهید
آب این دیده من تا سر کویش برود
از سر لطف بیایید بر آبم بدهید
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.