سه شنبه ۱۵ آبان
یادگاری شعری از شادخواست علوی
از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ شماره ثبت ۳۶۲۶۳
بازدید : ۶۲۷ | نظرات : ۳۰
|
آخرین اشعار ناب شادخواست علوی
|
سالها رفت
از آنروز که آمد
از بستنِ درِ خانه، صدا
صدایی که فرو ریخت
دل آشفته
و تنهایی زده
و به پا ساخت
دیوار جدایی ها
تا عرش خدا
چراغ خانه، خموش
بی شعله و زرد
مرده ای فروخفته
در یادِ هماغوشی ها
چون هیزمِ نیمسوخته
در بستر سرد
قابی از خاطره ها
مانده به جا
از کوره گرمی که فسرد
با عبوری از سردی شبها
به دور از شعله ی گرمی
از آتش زنه ها
آویخته چون لنگر لَخت
کوبیدنِ پتک برسینه و سر
از طنینِ کوبنده
و بیرحمِ ثانیه ها
و پری که مانده بجا
بر موی پراکنده ی من
یادگاری از بوی تو
از آنشب، بر متکا
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.