دوشنبه ۵ آذر
بیوه شعری از آرزو پناهی(باران)
از دفتر صدای پاییز نوع شعر
ارسال شده در تاریخ جمعه ۳ تير ۱۳۹۰ ۱۱:۲۵ شماره ثبت ۳۵۹۲
بازدید : ۱۰۳۶ | نظرات : ۲۴
|
دفاتر شعر آرزو پناهی(باران)
آخرین اشعار ناب آرزو پناهی(باران)
|
بیوه با درد و مصیبت ٬ نگهش سرد و غریب است
حق او خوشبختیست ٬ بخت سردش بی نصیب است
پیکرش خسته و رنجور ٬ عملش در طلب لقمه نان است
صبحدم ٬وقت نیایش ٬ با هزاران اشک در داد و فغان است
دخترش زرد و نزار در بسترو زار ٬ بدنش تبدار است
نه دوایی ٬نه طبیبی ٬ چشم اوبر٬نظردادار است
مشت کوبدبر در خانه غیر ٬ بر سرش حکم نیاز است
کاین طالع پُر محنت اوست زندگی فرضیه ساز است
بارها بهر نیازش ٬ نگه هرزه و ناپاک بر آن است
بارالها این چه رسمیست ٬ که روزیه کسی با دگران است
دستش پینه زحمت بسته ٬ بر سرش سایه رنج است
صورتش تکیده گشته ٬ طالعش سیاهی رنگ است
لب فرو بند از شکایت ٬ این همان جبر زمین است
که تو را نیاز باشد ٬ گنهت فقط همین است
آرزو گویدتو را دوست
افتخار من تو ا ی زن ٬ همت مردانه توست
با غرور می گویمت من ٬ نام زن ارزنده توست
آرزو (باران)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.