دلم خـــواهدچـــوایّامِ بهــــاری
نــــــوازدگوش هاراآبِ جـــــاری
تمــــامِ دشــت ها،باعطرِگل ها
حیاتِ دیگری بخشـــدبه دلهــــا
زِبویِ ســـــبزه وعطرِشقــــــایق
شودلبریزروح وجـــــانِ عــــاشق
شمیمِ دلنــــــوازِیاس وریحـــــان
فرح بخشدبه دشت وکوهساران
دلم خواهدکه همـــراهِ پرســــتو
روم درآسمــــــانِ پاک،هـرســــو
دلم تنگِ کبوترهایِ چاهی است
چرادریاتهی،ازهرچه ماهی است
خبــــــرازچلچله درباغ هـــانیست
خبرازدسته هایِ زاغ هـــــانیست
دلم لَک زدبرایِ چــــــایِ هیــــزم
چه هاکـــــــردیم بامـــرتع،مـــردم
علف دردشت هــاچون کیمیــاشد
خـــــرابه،خــانه هایِ روستـــاشد
نمی آیدصــــــــــدایِ جویبــــــاران
نمی بارد،دگــــــربردشت،بـــــاران
دگـــــر،پروانه هـــــارنگی نـــدارند
عقابــــان،پنجــه و چنگی نـــدارند
صـــــــدایِ چهچهِ بلبل کجــــاشد
ســــــرودِلاله وســـنبل کجـــاشد
زمین وکــوه وصحــــراتشنه یِ آب
زِآبی همـــــه گــــــردیده بی تاب
بیـــــایک دَم به فکرِاین زمین باش
وگـــرنه فکرِخود،تنهـــاهمین باش
زمین خشک وهـــوا،بی ابر،دودی
نداردمیـــــوه هایِ بــــاغ،ســودی
درختِ ســـــایه گسترپیــــرگشته
زمین ازتشنگی،شــدرشته،رشته
چـــوماخوردیم کِشتِ دیگــــران را
بـــــکاریم،تابمــــاندبَهــــــرِفـــــردا