سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 1 خرداد 1403
  • روز بهره‌وري و بهينه‌سازي مصرف
  • روز بزرگداشت ملاصدرا، صدرالمتألهين
  • آغاز محاصرة اقتصادي جمهوري اسلامي ايران توسط آمريكا، 1359 هـ ش
14 ذو القعدة 1445
    Tuesday 21 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۱ خرداد

      بهار 1389

      شعری از

      مظفر جوینی

      از دفتر شعرناب نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ۰۰:۴۱ شماره ثبت ۳۵۶۶۸
        بازدید : ۴۷۷   |    نظرات : ۱۶

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر مظفر جوینی

      نــــــوبهار است بیا دلـــــــبر دُر دانـــــه ی مــــن 
      خوشه ی هفت فـــــلک، زینت کــاشانه ی من 
      سقف بردارم از این خانه و زیــــن روزن کـــــــور
      گرم دیـــــــدار شود دیـــــده ی رنـــــدانه ی من
      خوشه ی لولو پـــــروین و خـــــم ابـــــــروی مه
      روشن از روی تــــــو و آن خــــــم پیمانه ی من
      می گشاید چــــو بهــــاران ســحری در میقات
      نافه ی چشم تـــــو و سینه ی میــخانه ی من
      مشک شب بــــــوی تـــــو و گرمی زرتاب رخت
      کرده همـــــصحبت گل این دل دیــــــوانه ی من
      دم فــــــراش بهاری به ســــــر دشت و دمـــــن
      به دل خفته و چــــــــون بـــــر سر ویرانه ی من
       بدمیدست مسیحا نقسی از ســـــر عـــشق
      که به وجــــــــد آورد این خاک، چو پیرانه ی من
      ساقی چشم تــــــو و نــــرگس مستانه ی باغ
      کرده دیــــــوانه بسی چـــون سر فرزانه ی من
      مجلس بــــــــزم و طـــرب بر همه افلاک گشود
      پایکوبیّ دل ســــــرخوش و مستانه ی مــــــن
      پرده ها می زند این نای چو با پنجه ی عشق
      گشته پُــــــــر هفت خط ساغر شکرانه ی من
      بس غیمت شـــــمر ای بـــــخت مظفر این دم
      که فــــــــراهم شده ایـــن حال ز جانانه ی من
      بس بهاران گــــــــذرد بــــــر گــــــــذر آب و کنار
      که نباشد اثـــــــــری از مــــن و افسانه ی من
        ( تهران- 1389/1/18)
      (مظفر جوینی، "ترنم وصال به سرچشمه کمال- دفتر پنجم"، انتشارات جهانکده، 1393)

       
      ۵
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0