جمعه ۲ آذر
روز میلاد علی شعری از عباس یزدی (طوفان)
از دفتر یادها نوع شعر
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۰۲ شماره ثبت ۳۳۸۸
بازدید : ۱۰۰۸ | نظرات : ۲۴
|
دفاتر شعر عباس یزدی (طوفان)
آخرین اشعار ناب عباس یزدی (طوفان)
|
عالمی بر گرد کعبه در طواف کعبه خود حاجی شده با یک شکاف روز میلاد علی دیدم سه شب در کنار حق نموده اعتکاف ***********************************
ای ابوذر قوم و خویشان را بساز مالک اشتر ، برجهـــــا را برفـراز
بدر و خـندق را شـما افراشتید بهر خود سهمی چرا نگذاشتید
طلحه را بین ، کاخها و اشتران او خورد بهتر از اینکه دیگران مــیثم و مــقـداد و عــمار و حبیب کاهلی خـود کرده انـد از این نصیب بهر فرزندان خود کاری کـنید بهر حفـظ همــدگر یاری کنید
ای صحابی سهم تو افزونتر است مـانع حق ات ابـوذر ، اشــتر است
میتوان کرد با ولایت هــمراهی گر بیـفــزاید به مالت درهمی
چــون ولایـت درهـمی افزون نـداد خون عثمان را چرا بردی ز یاد
خار چـشم و استخــوانی در گلو یاعــلی از ما بود یا از عدو
غم بدل دارد علی از همرهان زین دوروئی در دلش دردی گران
در مصاف دشمنان خیـبرشکن ذوالفقاری سـوی نامردان فکن
سهم خواهان در احد زخمی زدند بعد رحلت پــرده را بالا زدند
فاش کردند آنچه بود عمری نهان دشمنان شادان نمـودند بعد از آن
حق ما باشد بساط عـیش و نـوش تا به کی؟ تندی بشو (طوفان) خموش
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.