سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      سرنوشت يك زن

      شعری از

      مريم صفرزاده

      از دفتر دخترانه نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ۱۵:۲۷ شماره ثبت ۳۳۴۳۹
        بازدید : ۸۳۸   |    نظرات : ۳۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر مريم صفرزاده

      مي روم از شهر تو بي بازگشت
      داغ بر دل دارم از اين سرگذشت
       
      شهر تو با من مدارايي نكرد
      حال من ديد و مداوايي نكرد
       
      كوله بارم خاطرات رفته است
      يك زن و يك مرد و راز گفته است
       
      زن منم، آن زن كه قديسي نبود
      يك زن ساده كه ابليسي نبود
       
      با "فروغ" مؤمن شدم بر "فصل سرد"
      چشم من "سيمين" چه زيبا باز كرد
       
      گريه كردم با "مشيري" بي قرار
      در پس آن كوچه ي اندوه بار
       
      من پي درمان دردي بوده ام 
      سالها در فكر مردي بوده ام
       
      مردي از جنس خودم، از جنس آب
      جزء جزء اش سادگي، احساس ناب
       
      مرد! چون تو، خنده هايش دلنشين
      مردِ عاشق، بوسه هايش آتشين
       
      با تو رويايم حقيقت گشته بود 
      غنچه ي احساس من بشكفته بود
       
      باغ چشمت برده بود هوش از سرم
      محو در جادوي گفتارت شدم 
       
      آتش آغوش عشق بيداد كرد
      قصه ي عشق مرا فرياد كرد
       
      شهر تو با قصه ام بيگانه بو
      قصه گويِ زن به خود ناديده بود
       
      آسمان با عشق من در جنگ شد
      قلبها برحال من چون سنگ شد 
       
      سنگ ظلم ظالمان بالم شكست
      گرد حسرت بر سر عشقم نشست
       
      مي روم از شهر تو بي بازگشت
      داغ بر دل دارم از اين سرگذشت
       
       
      ۱۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0