سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 18 شهريور 1403
    5 ربيع الأول 1446
      Sunday 8 Sep 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۱۸ شهريور

        اسيد يا گلاب قمصر كاشان ميپاشند ؟ ( كامل شده )

        شعری از

        منصور شاهنگیان

        از دفتر گذشت ايام نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ۱۵:۵۴ شماره ثبت ۳۱۱۹۲
          بازدید : ۴۹۶   |    نظرات : ۲۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر منصور شاهنگیان
        آخرین اشعار ناب منصور شاهنگیان

         
        با توجه به اسيد پاشي هاي اخير در اصفهان ،
        سروده و تكميل شد ...
         
                                                         اسيد يا گلاب
         
        اگر بهر ِ تَـبَــُرّ ك، مردم ِشهر شما ، بر روي همديگر
         
                       گلاب ِ قمصر ِ كاشان ، سَـر افرازانه ، مي پـاشند
         
        بـيـا بنگر ، در اينجا ، نا جوانمردانـه ، پـنـهـانـي
         
                       اسيد ِ مرگ را بَـر چهره ، بي رحمانه مي پاشند
         
        نـفـهـمـيـدي  چرا  آنـان ، بـه روي بي گناه ِ مـا
         
                       اسيد ِ نَـحس ِ ويران كردن ِ كاشانـه مي پاشند ؟
         
        و يا درحالت ِ خلسه ،ببين اهريمنان،آب ِ گوارا را
         
                    به روي دخترانِ ما،براي خنده ي مستانه ميپاشند
         
        تو بنگر حال ِ آن دختر كه با اين جانيان ،تنهاست
         
           نميداند، اسيدَست يا كه آبَـست آنچه بيشرمانه مي پاشد
         
        جوابي ده ،‌ سئوال ِ خواهر  ِ زخمي و كورت را
         
                    چرا آنان اسيدِ مرگ را بر روي معصومانه ميپاشند؟
         
        تُـرا فردا ،چنان خوار و زبون ، بينم كه با مَرگت
         
            همه شادند و نُـقل و گل به همديگر سرافرازانه مي پاشند
         
        اصفهان پاييز 93
        ۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0