يکشنبه ۲۷ آبان
دین و دل شعری از شاکر
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ شماره ثبت ۳۰۶۷۶
بازدید : ۴۳۲ | نظرات : ۱۳
|
|
به صف عشق مرا رتبه ی آخر دادند
ز نصیبم نسبی زشت سراسر دادند
همه ی عمر به دنبال رخ زیبایی
به رخ نیک زدند و مخ ما پر دادند
تا از این چَشم اطاعت کنی و همراهی
نه تو را عشق، به تو شور تر از شر دادند
سایه ی لطف خدا پایگه ِ جانم بود
بارها ورنه مرا را مژده ی بستر دادند
عاقلا نیک بیاندیش و سبکباری کن
عالَم آن نیست که مارا می و منبر دادند
شاکر از غیب نبودم دمکی خندیدم
غیب در روح من از رب مطهر دادند
غیب را با هوس ات پاک مکن گر شادی
حیف از انچه بدین مسلم و کافر دادند
کاش آن کودکی و لطف خدا برگردد
روزهایی که مرا دین و دل از بر دادند
شاکر
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.