صدای رعد میآید !
صدای پای عابر از دل شب کوچه ای خلوت
صدای پیچش یک تند باد خیسِ پاییزی
وهق هق های پنهانی ،
گمانم یک نفر عاشق و با پاییز می خواند
و مجنون بید ِ پیر آرام ؛
درگوش زمین میگفت:
دوباره دختر پاییز ِ رنگ آمیز می آید
تنش غوغای بارانی
ودر هر طــُره ی مویش ؛ هزاران عطر پنهانی
و او زیباترین سِحر خداوند ست
و او آواز ِ عاشق ، شور لبخندست
زمین سرشانه های خاکی خود را تکانی داد
وبا یک شرم دیرینه ، آهی زیر لب سرداد
کمی بابونه و شبدر
وآنجا رُز وحشی ،سخت با پاییز میخندد.
وباهم ، یک صدا سرمست میخوانند:
"" زمین هم عاشق و دیوانه ی پاییز بازیگوش ، زمین شیدا ؛
شده مدهوش ...""
نسیمی سرد با پاییز می رقصد
وابری شیطنت لبخند ریزی بر زمین پاشید
زمین از برگ لبریز ست
هوا پاک و دل انگیز ست
من اینجا در کنار پنجره از عشق سرشارم
وبا این باغ می بارم
وبا پاییز می خوانم
هزاران بار می میرم
و جانی تازه می گیرم .........
صدای رعد می آید ؛
کسی با روح پاییزی
سرا پا دلبر و محجوب ؛ گـــَـرد عشق را در کوچه می ریزد
وکوچه یک نفس آواز میخواند.....
""همیشه یک نفر عاشق و با پاییز می آید..."".
شهریور 93 / simah /