جمعه ۲ آذر
ویران شعری از محمد بیرانوند
از دفتر اشعار لکی نوع شعر دوبیتی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ۲۰:۱۳ شماره ثبت ۲۸۹۶۳
بازدید : ۹۱۰ | نظرات : ۵
|
آخرین اشعار ناب محمد بیرانوند
|
چوی اَرگِ بَمِمْ، ویــــــــــرونِ ویرون
شویْنْ مِنَه مَکَنْ تمـــــــــومِ اِیرون
*
ایمرو صُوئَه ایرَه مَــــــــــــــــچوخِمْ
هامَرْ سَر گُسل چوی شیرِ تیـــرون
***
مثل ارگ بم هستم ویرانِ ویران
گریه و زاری میکنند برایم تمام ایران
*
همین امروز و فرداست که ویران تر شوم
روی گسل زلزله هستم مثل شهر تهران
****
چوی : مثل choee
ویــرون : ویران ، خراب شده Virun
شویْنْ : گریه و زاری Shoein
مَکَنْ : میکنند Makan
ایمرو صُوئَه : امروز و فرداست imerou soa
ایرَه مَــچوخِمْ : ویران تر میشوم : Iramaghoukhem
هامَرْ سَر : روی .... هستم hamar sasr
چوی شیرِ تیـرون : مثل شهر تهران
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.