سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        از هجرت دلتنگ می شوی

        شعری از

        محمد فروغی

        از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ۲۰:۴۶ شماره ثبت ۲۸۸۰۰
          بازدید : ۳۷۷   |    نظرات : ۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر محمد فروغی

        از هجرت دل تنگ می شوی
        تو مرغِ دلی
        مرغِ مهاجر نبوده ای
        اما چاره چیست
        وقتی که گاه
        از گریز
        ناگزیر می شوی
        آخر تو را بی چنگ و بی دندان آفریده اند
        تو مرغِ دلی
        مرغ شکاری نبوده ای
        چون انتخاب طبیعت
        همیشه اصلح است
        در این زمانه وحشی
         ای مرغ اهلی دل
        شایسته ی حیات هم نبوده ای
        اینجا به جز بوی باروت،
        پوکه فشنگ
        اینجا به جز جسد طعمه های پاره پاره نیست
        گاهی گریز
        ناگزیر می شود
        آخر تو مرغ دلی
        کرکسی ناکس که نیستی
        هجرت آخرین نسخه ی طبیب بود
        تو مرغ دلی
        باید که مرغ مهاجر
        تو می شدی
        گاهی گریز
        ناگزیر میشود
        مرغی مهاجر
        بهتر از مرغ شکاری گشتن است
        این گونه بود
        که مرغ دلم هجرت را برگزید
        گاهی گریز
        تنها گزینه ی نا گزیر می شود
        اما مقصد این هجرت
        کدامین جزیره است 
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        6