جمعه ۲ آذر
زور و زر و تزویر شعری از عباس یزدی (طوفان)
از دفتر شعرناب نوع شعر
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ ۰۹:۵۸ شماره ثبت ۲۵۹۷
بازدید : ۱۴۰۹ | نظرات : ۱۹
|
دفاتر شعر عباس یزدی (طوفان)
آخرین اشعار ناب عباس یزدی (طوفان)
|
مکن بد و بدکرده جبران مکن جهان را بجز لطف و احسان مکن
چو بنیان دین خلق نیکو بود برای بزرگی به جز آن مکن
حکومت به دلها بسی راحت است به تزویر و اجبار و انبان مکن (زور و زر و تزویر)
نیرزد دو روز جهان را گنه تن آلوده و ترک ایمان مکن
جوانان این مملکت را بساز ولی با زبان چاره درمان مکن
به اعمال نیکو به تقوا و زهد دورویی محال ست کتمان ،مکن
شود فتنه ها فاش بعد از وقوع تـقـابل به احکــام قرآن مکن
چو از خلق نیکو رسد معجزه بجز اهرمن دشمن جان مکن
تمام جهان حربه در دست توست شرافت هدر پیش دونان مکن
تو نســتوه بشو،اسوه در زندگی به ویرانگری کار (طوفان) مکن
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.