سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      سنگلاخ....

      شعری از

      محمد رضا صالحی

      از دفتر مسافر بیابان نوع شعر دلنوشته

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ۱۸:۰۵ شماره ثبت ۲۳۶۸۳
        بازدید : ۶۱۹   |    نظرات : ۹

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محمد رضا صالحی
      آخرین اشعار ناب محمد رضا صالحی

      صدای ارسالی شاعر:

      شعری به یادِ عاشقانِ خدا

       

      قصه این است :
      قصه ی زندگی
      قطار دردواره ها, روی ریل زندگی...
      قحطی واژه ها
      نه هفت سال
      که عمری....
      غم,
      اندوه بی پایان,
      درد بی احساسی
      و شهرتِ هوس
      خاص و عام شد...
      عاقبت سکته ی عشق,
      ثبت ِ مرگ احساسی ِ انسانیت
      قتل عام کرد دل ها را گناه
      بسته , چشم های زمین و زمان
      کور گشتند این مردمان....
      و صدایی شنیده نشد میان این ناله ها
      نیات همه شوم 
      و بازار عشق فروشان شلوغ
      همگی مدعی عشق شدند...
      چندین بار,
      مجنون شدند
      لیلی کو؟
      که ببیند این مدعیان؟؟؟؟؟؟
      کجاست مجنون که ببیند ؟!
      همه دلداده و دلبر شدند!
      نه خیال است
      تا ندارند نشانی ز خود
      ز معشوق هرگز...
      زبانم لال هوسران شدند
      به شوخی گرفتند زندگی را
      و به بازی عشق را 
      کسی دم نزند از عشق پاک مادران
      و مهر زلال ِ پدرهای مهربان
      مردان ِ جوانمرد این آب و خاک
      کوچک مردان ِ عاشق
      جوانان معطر به عشق خدا
      آن زیبا سرشتان ِ بهشتی
      جان که هیچ
      دل داده بودند به الله
      دل زدند به دریا 
      پشت پا بر هوس های دنیا
      چشم بستند بر آرزوها
      لبیک گفتند به عشق
      پر گشودند
      رها گشتند از زندان دنیا
      دریدند این قفس های هوس را
      چشیدند مزه ی عشق را
      و رسیدند به مقصد
      فراموش شدند انگار...
      سفر را به پایان رسید
      خسته نباشید رفیقان ناب! ( لاله های عاشق )

       

      با تشکر از دوست و استاد خوبم صدف عظیمی که همیشه منو در بهتر شدن نوشته هام کمک میکنن ...

       

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0