سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
  • روز شوراها
20 شوال 1445
    Sunday 28 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۹ ارديبهشت

      مجنون

      شعری از

      محمدرضا جعفری

      از دفتر مجنون نوع شعر چهار پاره

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ۱۰:۰۲ شماره ثبت ۲۲۹۹۴
        بازدید : ۴۸۷   |    نظرات : ۱۵

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محمدرضا جعفری
      آخرین اشعار ناب محمدرضا جعفری

      در هیاهوی موج های بلند
      یک نفر داشت دست و پا میزد
      داشت انگار با تمام وجود
      دست بر دامن خدا میزد

      آب دیگر گذشته بود از سر
      کاسه ی صبر مرد پر شده بود
      جانش از روزگار آزرده
      قلبش از رنج و درد پر شده بود

      فکر می کرد در تلاطم موج
      که چرا سهمش از جهان غم شد
      به کدامین گناه،هر روزش
      مثل صد سال در جهنم شد

      پیش از این زندگیش رونق داشت
      دلش از عشق زنده بود هنوز
      همه دنیاش دلبرش شده بود
      فکر او بود در سرش شب و روز

      تا رسید آن شبی که مجنون دید
      لیلی اش در کنار فرهاد است
      دید بازیچه بوده این همه وقت
      دید بنیاد عشق بر باد است

      خسته از سرنوشت و از تقدیر
      دل زده از تمام مردم بود
      همه انگار کور و کر بودند
      عشق در روزگارشان گم بود

      بار آخر به یاد لیلی مرد
      مبتلا به جنون آنی شد
      دست آخر به سیم آخر زد
      دل به دریا زد،آسمانی شد

       

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0