جمعه ۲ آذر
شیشه ی عمر ( تقدیم به سنگ مزارم ) شعری از عبدالحسین خورشیدی(پاجی)
از دفتر آهِ خورشید! نوع شعر
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۰ ۲۰:۱۲ شماره ثبت ۲۲۲۸
بازدید : ۱۱۴۶ | نظرات : ۲۱
|
دفاتر شعر عبدالحسین خورشیدی(پاجی)
آخرین اشعار ناب عبدالحسین خورشیدی(پاجی)
|
ايدل گمان مبر آنچه كه بيني اختر تاب است چشم خردبين گشا كه همه ، نقش برآب است
آنگونه مپندار كه ايّام بر وفق مراد است فلك در گردش و بشر در اضطراب است
زين چرخش ايّام كه تشويش است سرانجام گذران عُمرست و بشر در اوهام بخواب است
مگذران پس بغفلت اين گُذران را بشباب كه شبابت به آني گُذَرَد گوئيا عُمر حباب است
ز خواب غفلت بر خيز و بگير دست عمل سخن گُهر بارَت بي عمل همچو خطاب است
جام جهان بين بدست و انگار ايام بكام است گمان مبر آنچه بكامست زجام باده ناب است
جام بدستي و نداني كآن شيشه عمرست زهستي و بمستي بشكستي دريغا كه عُمر در تب و تاب است
پاجی - 89/7
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.