فریادِ امامت
خواندم در شعر نو ، پیغام داده ســـــــــروری
عطر خوش بوی نقی را ، شاد کرده دلبــــــری
ای امامِ شیعیان ، ای یاورِ دینِ خـــــــــــــدا
ای سفیر عاشقان ، ای جنتِ عشق و صفــــــــا
از پیامبر تا علی ، و فاطمه تا عصرِ مــــــــــــا
همچو زنجیری خجسته ، حلقه زد در دینِ مــا
در اصول و در فروع و در نماز و در زکــــــات
راویِ مشتاقِ شیعه ، در تمامِ معضلـــــــــــات
ای سفیرِ عشق ِ فردا ، حامیِ مستضعفـــــــــان
درامامت اصلِ ثابت ، یاورِ کلّ ِ جهـــــــــــــان
نقی در کلّ ِ صفاتت ، پاک و دل پاکیـــــــزه ای
در قلوبِ عاشقانت ، همچو گل آویــــــــزه ای
شیعه با نامِ امامت ، سر به بالایی نهـــــــــــاد
با رقیبانِ علی را ، جنگِ اعلایی فتـــــــــــــــاد
شیعه با مُهرِ امامت ، بسته چشمی در ممــــــــات
مرتضی و خاندانش ، واسطه شد در صـــــــــلات
ای نقی ما را نظر کن ، در دیارِ عاشقـــــــــــان
دست همکاری نما را ، در مزارِ یـــــــــــــاوران
دشمنانِ دینِ جدّت ، زندگی را خوار کــــــرد
شیر مردانِ ولایت ، همه را بیدار کـــــــــــرد
بویِ اجدادِ شما ، زیور شده در هر زمــــــــان
از کربلا تا نجف رفته ، زایرانش شادمــــــــان
حرفِ حق عشقِ امامت ، ریشه زد در هر مکان
معتصم ، مامون خوانده ، دیدگاهِ مومنـــــــان
ظلم و زندانی ، شکنجه ، کُشت و کُشتار و دمــار
سَم و سرها را بریدن ، در دیارت ماندگـــــــار
هر که را این ها پسندد ، جایِ پایش چون یزید
سروری کرده زمانش ، قصرِ زیبایش ندیــــــد
افتخار ما همین است ، با ستم جنگیده ایــــد
نامِ زیبایِ امامت ، در جهان کوبیده ایــــــــد
جاسم ثعلبی ( حسّانی ) 20/03/1391
خوزستان / اهواز