علی کیست؟ چگونه می زیست؟
پدرش که بود و مادرش کیست؟ دوستانش که بودند کجا می زیست؟ علی در وادی عشق نارسیده به دژ بهشت کلبه ای داشت که نامش خانه ی دل بود، کلبه ای که در آن وادی بنا شده بود دری سوخته نداشت ؛خدا برآن دری از درهای بهشت نگاشت.
--------------------------
دوستان علی که بودند؟
در کمیّت با کیفیت،
ضمانت تا آخر عمر،
گویی خدا وند در بازار خرید و فروش با علی گفته است:
((دوست داده شده پس گرفته نمی شود..))
----------------------------
علی محنت را نعمت میداند و نعمت را منت ...
-------------------------------
علی درآزمون سراسری خداوند دردانشگاه بهشت قبول شد،
کتاب های مورد مطالعه ی علی از این قرار است:
- کمک به یتیمان دردل شب
- گفتگو با چاه
- در سوخته
- شهادت درمحراب
-----------------------
نماز علی نیاز و نیازعلی نماز، و رازی داشت از سرآغاز که بر سر نماز کن سفره ی دل باز.
-------------------------
رسم ست خیانت درامانت جرمیست مبهم پس بدا به جرم و خطای ابن ملجم.
علی به دنیا آمد با ذکرخدا در مکه واز دنیا رفت با فزت و رب الکعبه...