مُرב م، ב ر سیاه ترین شب چشمانت
وقتـےڪہ ב یر رسیـב ے از بخت سیاهم
خواب آغوش مرگ رامــے בیــב م
خـב احافظ راڪہ غزل خوانـב ے
من مانـב مُ خرב ه هاے غرورے ڪہ
جمع ڪرב نش توانــے نبوב
مــےב انـــے، چمـב انم خالـے از سفر شـב !؟
روزها از سفر مـے گذرב و تن من ،
وطن من مے شوב باز ...
تو بگو! بـے هوا چگونــہ نفس بـڪشم تا عطرت را غافل گیر ڪنم ؟
حواس پیراهنت را به ڪجا پرت ڪنم ڪہ ב ست تنهاییم به آن نرسـב ؟
من ازپنجره اے بــــے بخارمےگویم
کہ اسمت را پاک فراموش کرב ه
و از سقفــے کہ از ترس نیامـב نت هرلحظـہ ممکن است خوב ش را خراب ڪنـב
تو بگو !
ב ر این خانه بــــــے حضور تو چگونه نـمے شوב زنـב ه زنـב ه مرב ؟
پ:ن::::شهر من غربت، בیارم بــے کســـے
اندڪـے پایین تر از בلواپســے
چنـבمتری مانـבه، تا آوارگــے
בه قـבم بالاتر از بیچارگــے
جنب یـڪ ویرانه مے پیچی به راست
میرسی בر ڪـوچه اے ڪز آن ماست
בاخل بن بست تنهایــــے وבرב
هست منزلگاه چندین בوره گرב
خستــہ و وا مانده از این ماجرا
בر همان اطراف مے بینی مرا
– —––уєѕ , ι αм ƒαllιηg ¯