بنام خدا
هشتمین شعرم در « شعر ناب»: الهه عشق
ارسال به سایت شعر ناب: 13 آبان 1392
تاریخ نگارش : 21 دی 1391
*********************
لطفا قبل از خواندن موزیک بیکلام بسیار زیبای آن را از پایین صفحه فعال کنید
********************
خـرمنِ عمـرِ مرا دیوانه ای بر باد داد
آری آن دیوانه ای که عاشقی را یاد داد
نـازنیـنـی بـا نشـانِ نیلی دریـای آب
نغـمـه ی دلـداگی را بی امان فـریاد داد
زیـر بارانِ بهـار و در دلِ اردیـبـهـشت
وعده ی رنگین کمان و مژدۀ خرداد داد
داستان دیگری از خـنـدۀ شیـرین نوشت
هرچه بود از من گرفت و تیشۀ فرهاد داد
مکتبی را پی نهاد از درس ومشق عاشقی
درس هـای دلـنشیـنـی از وفـا و داد ، داد
در کلاسش عاقـلی را مایۀ حسرت شمرد
بر شعور وعقل و منطق یک هزار ایراد داد
راز و رمز همدلی را در جنون اعلام کرد
حکم خود را در کتابش هرچه باداباد داد
چرخ گردون چونکه دید او،راز افشا میکند
بر یقـیـن و اعتـقـادش تهـمتِ الحـاد داد
جرمِ او را کفر خواند و حکم تبعیدی نوشت
نازنین را چشم بسته ، دست استبداد داد
شامِ یـلـدا شد زمانِ پـر کشیدن بهرِ او
سهم او را روزگار از خنجـرِ بیداد داد
دانه های عاشقی شد لاله گون از خون او
لاله هایی با شعار« عاشقی آزاد » داد
عشقِ نابی سر برآورد از درو دیوار شهر
عطرِ یادش عاشقان را وعده ی میعاد داد
مکتب او ماند و امّـا قصۀ من دیدنیست
ای دریغ از عمر کوته کین فلک بر باد داد