چهارشنبه ۱۶ آبان
دیده دل شعری از حمیدافخم
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۲۰ شماره ثبت ۱۷۱۴۲
بازدید : ۷۶۲ | نظرات : ۱۵
|
|
دل ز دیده دیدگان یادی کند هردم دیده زدل دیدگان پرشدست ازغم
غم خورم ازدست این دیده ودل که هرچه دیده بیند دل کند یاد
یک امان وصد امان ازدل دوفریاد دل دیدگان راکی شودآخر فراموشی
دیده بادل بین که دل کارسازاست دیده چشم همه بینندولی شیر نیازاست
دیده بادل بین که دل مشکل پسنداست دیده چشم همه بینند که چشم ظاهر پسند است
دل بود دروازه ی راه سعادت درون دل بود خدای حاجت
بیگانگان آدمی را در درون دل راه مده دل بود خانه ی هستی می و زر را جامده
آدمیت می پرستی عشق به لیلی راه مده دل بود خانه ی هستی می و زر را جامده
مجنون خدای بش که اوست راه سعادت دل بود گنجینه کلید حاجت
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.