جمعه ۲ آذر
پیشکش به روح به مادر عزیزم شعری از آمنه نقدی پور
از دفتر شعر برای مادر نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ۲۱:۲۵ شماره ثبت ۱۷۰۶۹
بازدید : ۱۶۵۶ | نظرات : ۸۲
|
آخرین اشعار ناب آمنه نقدی پور
|
گفتی سکوت را بشکنم و آنوقت
باید که بشنوی ز لبم: مادر
این آخرین شکستنیات شد،
دنیای غصّه، غصّهی بی آخر
مادر سکوت ِ روز و شبم را مُرد
در هق هق ِ مداوم و آهسته
مادر که رفت روز و شبم یعنی:
یک انجماد ِ ممتد و پیوسته
سردم، شبیه سنگ ِ مزارت سرد
افتاده ام به پای مزارت زرد
پاییز زرد ِ زرد و زمستان زرد
رفتی و بی تو باغ و بهارت زرد
قلبم گل ِگلایل ِ بی رنگیست
که پای خاک ِ سرد ِ تو جان داده
قلبی که روی سنگ تو حک کردم
قلب ِ مرا گرفته / تکان داده
تقدیر ِ من همیشه همین بوده
در ازدحام ِ مرگ و فراموشی
عادت به روزهای پر از تشویش
عادت به لحظه لحظهی خاموشی
هر پنج شنبه چشم ِ تو در راه است
در یک بهشت ِ گمشدهی مغموم
هر وعده در کنار تو می آیم
با شمع و عود و یک گل پر مفهوم
قرآن و رحل و مهر ِ نمازت را
با بغض روی خاک ِ تو می چینم
این مهر بوی روی تو را دارد
بعد از خدا تو مذهب و آیینم
مادر خدای عشق، خدای درد
دنیا همیشه پیش ِ تو کم آورد
گرچه نبوده در خور و در شأنت
بگذر از این قصور، به من برگرد
این پنج شنبه حال بدی دارم
وقتی که دیدن ِ تو میسّر نیست
گل های روی خاک تو می فهمند
پژمردهگی ِ لحظهی "مادر نیست"
شاعر: آمنه نقدی پور
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
روح مادر شاد 🖤