جمعه ۲۵ آبان
|
آخرین اشعار ناب ایمان روشندل
|
از نسل ِ شصـتم من
نسل ِ تحول های سرخورده
در لابلای ِ یک حیات ِ تازه تـر مُــرده
و دردهای یک دهه امروز
شادابی ِ نســل ِ جوانی را چه آسان با خودش برده
حجـم ِ خشونـت ها که درکش سخت و مبهم بود
آینده ی تاریکْ چشـم انداز ِ فردایم
فردا که تصویرش برایم گنگ و درهـم بود..
من دانـشم در کیف هر صبح پشـت ِ کولم بود
و شرمگین از حس ِ یک آغاز
در پشـت ِ خط ِ قرمز ِ مـمنوعه جایم بود
من یادگاری روی هیـچ دیوار نـنوشـتم
در روزهای خاطرات ِ ناگوار و سخت
آنجا که قسمتْ ، قسمت ِ انگشت شماری بود
خیل ِ عظیم ِ خواهران در ایستگاه ِ بخـت
مبهوت ِ اعجاز ِ سواری دور
مطبوع ِ طبع ِ دیگری در انحصار ِ رخت..
از نسل ِ شصـتم من
نسلی که راه ِ پتروس*ِ بی باک راهـش بود
بوی ِ پدر ، حس ِ نـیاز ِ من
دستی که خالی بر سرم هر روز جایـش بود
چشم انتظار ِ مقدم ِ باران
رفتن که با او بود و برگشت با خدایـش بود
از نسـل ِ شصتم من
نسل ِ تحمل های اجباری ، سکوت و "چـَـشم"
خاموش وار و خسته در این راه
در خود فرو خوردیم پـیاپی انـزجار و خشــــم..
برای ِ نسل ِ مـا
پتروس : شخصیت داستانی کتاب های فارسی دبستان
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.