جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر بیژن آریایی(آریا)
آخرین اشعار ناب بیژن آریایی(آریا)
|
این سروده نیز ارزانی تان باد
-------------------------------
((ایران تا به ابد پاینده است))
سرزمینی را که دارد نام ایرانش به بر
خاک پاک دوستداران،پر بود گنج و هنر
رادمردان،سرفرازان،بانوان شیر دل
مردمان جنگی و دشمن شکن،اندیشمندند و زبل
از شمالش تا جنوب،از غرب تا شرق وطن
مردمی میهن پرستند و فدایی تن به تن
گر رود زوری زدشمن بر وطن،ای مردمان
شیرمردانش نمایند جان فدا در راه آن
بابک و افشین و بعدش مازیار در راه خاک
بس بجنگیدند و جان دادند و کردند سینه چاک
مام میهن را پرستیدند چون ناموس خُد
این به تاریخ وطن بهر جوانان ثبت شُد
کُرد و لُر،تُرک و بلوچ و پارس،می باشد نژاد
هم چو این اقوام در تاریخ ،کجا مادر بزاد؟
شرق کشورپارت می باشد،به غربش قوم ماد
پارس در قلب وطن،از مردمی نیکو نهاد
گر که روز سختی و دشوار خیزد بر وطن
این همه ایران شوند و صف به صف شمشیر زن
بهر خاک پاک ایران جان دهند در هر گزند
جان خود را می دهند بهر وطن بی چون و چند
تا برانند دشمانش را ز هر کویی به کوی
اینچنین مردم کجا دیدی؟اگر دیدی بگوی
مردمی بی ادعا،دشمن ستیز و مهربان
آنچه دارند می گذارند از برای میهمان
بردبار باشند و دیگ صبر را طاقت بسی
کی پذیرند زور را در خود ز دست ناکسی
از خدا خواهم برای مردمم روزی فزون
مردمانی را که اندر کشورم باشند کنون
ای خداوند، تو همه را بازگردانی به خویش
تا بپردازند به تاریخ ،مردمان بیشتر زپیش
پیام مدیریت*
بزرگوار نام و فامیلی خودر ا تکمیل نمائید متشکر می شویم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.