شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر علی رحمانی ( درویش )
آخرین اشعار ناب علی رحمانی ( درویش )
|
نکرده ترک شیرازی هوای قند و خرما را
که حافظ میدهد بر آن سمرقند و بخارا را
سمرقند و بخارا هم بود املاک مه رویان
نه از آن جوانی که, همی گردد مصّلا را
برو جای دگر وا کن بساط خرده درویشی
که ترک لاله رخ دارد کلید هر معمّا را
بکش دست از خیال ما برو در وادی دیگر
که مجنون میبرد با خود شمایل های لیلا را
برو با ساقیان می , صفای بینوایی کن
که شاید جمع کنی جانا , هزاران جام مینا را
نبودی مالک ملکی که در اندیشه ی کلکی
برای دختر ترکی , بسازی کاخ رویا را
خیال بد نکن حافظ که قوم ترک ایرانی
همی بخشد به آسانی طمع کار ثریا را
یقین که شاعری اخگر , چو درویش جسارتگر
میان مجلس دیگر دهد جام گوارا را
دوستان عزیز و ادیبان محترم قصدم تمرین و خود آزمایی و مانور با کلمات بود و مزاح طلبی و به هیچ وجه جسارتی بر حضرت حافظ نداشته و کماکان از چشمه ی هنری ایشان جام صفا مینوشیم . درود بر شما
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.