پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
آخرین اشعار ناب امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
|
تقدیم به شعر نابی های بی ریا
با سلام و درود بر فرد فرد دوستان و عزیزان و سروران
بی مثالم،پیشاپیش ماه رمضان کریم را به شما تبریک
عرض میکنم.
یا حق
روزه
پــرده انـداخـتـه از روی ِ نـهــان ، یـوسـف ِ گنج
زاهـد ، ایـنـجا بـه تـو سودی ندهد کارد و تـُرنج
جــا نمــازم پُـر ِ نرگـس شــده از نــور ِ شــراب
گـُل ِ ساغر شده دل،ساقه ی جان مست نهنج
لحـظه ها در ســفرنـد ، از چـه نداری عـمـلی؟
عمر،کوتاه و به بازی ست چو نردی،شش و پنج
پس غنـیـمت بشـمار این همه فرصت به وصـال
راه ِ مـطلـوب صـراط است ، چــرا کـوی ِ شِـکـَنج
بنـدگی چیست بجـز حرمت و احساس و گـُداز؟
روزه تـنـها بـه شـکم نیست ، هوس کـرده نرنج
گـــر بـُود بـاده مـهـیّـا ز چـه انـگــور خــوریـم ؟؟
لـعـل ِ دلــدار ضـمـانـت بـکـنـد هسـتـی ِ گـنـج
روزه ام می شـکـنـم بـا لبت ، ای واجب ِ عشق
مستحب را چه کنم؟صبـر ِ سُخن سنج ، نسنج
مطلوبی(سخن سنج تبریزی)
بحر رمل مثمن مخبون مقصور
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.