جمعه ۱۱ آبان
|
آخرین اشعار ناب محمد ساکی
|
بنام خدا
اسراپلیدئیل چرا میکنی قمار
از مرگ میکنی به جنایت چرا فرار
آتش گرفتهای بنشین گوشهای بمیر
در مرگِ خود بگیر کمی، ذرهای قرار
دیگر برای داغ تو آتشنشان کم است
حتی خنک نمیشوی از هر چه آبشار
با ما طرف شدی و خطا بود کار تو
خوب است پاسخ تو به غیر از طناب دار؟
ما اهل جنگ و کینه و کشتار نیستیم
هرگز نمیکنیم کسی را ضعیف و زار
اما برای غیرت و ناموس و آب و خاک
جان میدهیم راحت و آسان و بیگدار
«ما ملت امام حسینیم» و نسل ما
هرگز نمیرود پی ارباب ننگ و عار
«ما ملت شهادتِ» در راه عزتیم
جز حفظ راه و ریشه نداریم هیچ کار
«دیگر گذشته دورِ بزن در رو» ای پلید
چون کردهای شروع بخور سخت و بیمهار
دیگر جهان شناخته ذات پلید تو
هستی به عالمی سبب خشم و انزجار
حالا رسیده دورهِ نابودیات پلید
وقتش رسیده سخت بمیری خفیف و خوار
بیهوده دست و پا نزن از حال رفتهای
دیگر گذشته عمر تو از بازی و قمار
کوچکتان محمد ساکی
|
نقدها و نظرات
|
سلام و عرض ادب استاد استکی عزیز و ارجمند از الطاف و اکرام حضرتعالی بسیار سپاسگزارم سپاس فراوان از حضور سبز و ارزشمندتان شاد و سلامت و سربلند باشید و برقرار انشاءالله | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار بجا و زیباست
به امید پیروزی خون بر شمشیر