سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 4 مهر 1403
    22 ربيع الأول 1446
      Wednesday 25 Sep 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        چهارشنبه ۴ مهر

        اف‌شانزده دوباره هوا باز انفجار

        شعری از

        محمد ساکی

        از دفتر دفتر سوّم: عقیدتی سیاسی نوع شعر آزاد

        ارسال شده در تاریخ ۲ روز پیش شماره ثبت ۱۳۲۷۹۹
          بازدید : ۲۰   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

         
         
         
        بنام خدا
        اف‌شانزده، دوباره هوا... باز انفجار
        یک‌مرتبه، محلهِ ما می‌شود بخار
        مانند نقل، بمب و مهمات خوشه‌ای
        دروازه‌بانِ طفلکی و توپِ بی‌مهار
        جنگنده و شکاری و بمب‌افکن و بوئینگ
        یک کوچه، قدرِ یک وجب و این هوا هوار
        یک مهد کودک و دو سه تا طفل کوچک و
        تانکی که می‌زند به دو تا بچه بی‌گدار
        اف‌بیست‌ودو نهایت علم است آفرین
        من مانده‌ام چرا ز تو هی می‌کند فرار
        من مانده‌ام کنار وطن تا بمیرم و
        دل‌گرمیِ تو در دل من سخت، آشکار
        من مانده‌ام بجای تمام قرارها
        من مانده‌ام کنار تو آرام و بی‌قرار
        من مانده‌ام که فصل زمستان، پس از بلوغ
        آغوش وا کند به خداوندی بهار
        دستانِ کوچکم کمی از دستِ سرنوشت
        باید بزرگتر بشود بعدِ انفجار
        کوچکتان محمد ساکی
         
        ۴
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        مرتضی میرزادوست
        ۳ ساعت پیش
        سلام و عرض ادب جناب ساکی عزیز خندانک
        بسیار زیبا و ارزشمند است
        خندانک خندانک خندانک
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        ۲ ساعت پیش
        درود بر شما دوست ادیب
        بسیار زیباست

        خندانک خندانک خندانک
        حمید شیخی
        ۱ ساعت پیش
        خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0