درودِ جاویـد و پایـه بر کسی که دلبنـدِ میهن است
بگیرمش از شـرف طلا هر آنکه فرزنـدِ میهن است
بـبـوسمـش قـفـل نـرده و زمـیـن و گَـردِ اتـاق تـنـگ
خوشا اسیـری که جـاوِدان اسارتِ بنـدِ میهن است
بـزن کفِ دست ز انفجار بکش چو هـورایِ نغمهوار
کـلاهِ زرّیـن افـتـخـار ؛ سـرِ خـردمـنـدِ مـیهـن اسـت
بکش نگارنـده پیکری به رنگ دشت کویر و لـوت ..
رُخَش دماوند ، دلش چو لالههای الوندِ میهن است
ز هـر گـروه هـستـی و رده اداره کــن بـا ارادهات ..
خوشآن کُنشگر هماره کارگزاروکارمند میهن است
نبود خوشاینـد سبب برین ؛ فکنده کس سایهٔ گزند
صدآفرین بر تبارسرشت امید و لـبخند میهن است
کُـنَـم درآویـزِ ســردرم .. چـکـامـۀ آن چـکـامـهگـو :
میانجی نغمههای خویش ندای سوگند میهن است
شهـنـشـهی ؛ سـر نـهاده تـاجِ ابـتـهاج و رواج و ارج
بدون تردید ستودنیست و او خداوند میهن است
باممیهن
یزدان_ماماهانی
آغازسرایش۲۸_۴_۱۴۰۳
پایانسرایش۷_۵_۱۴۰۳
جستار_چکامه_حماسی_میهنی
مفاعلاتن_مفاعلن_مفاعلاتن_مفاعلن
_🎼🎸گیـــتار بـیتــــار🎸🎼_