جمعه ۲ آذر
جهان سرآغاز دیدن شعری از راشد نصرت سراوان
از دفتر جهانسرا نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ۱۷:۵۶ شماره ثبت ۱۲۷۶۶۲
بازدید : ۱۱۱ | نظرات : ۱۰
|
دفاتر شعر راشد نصرت سراوان
آخرین اشعار ناب راشد نصرت سراوان
|
بَر بامِ خانه نشستم شَبانگاهْ جهان چیست
لطف بیامَد شهودَش بی حَدس و گُمانَش
فکر چو مَشعل بِیَفروخت عرصه ی خود را
تحول زِ چوبیْ پَدیدار شُد انبوه دِرَختان
آسمان به نکویی خوشه بِراند زَمین سِطر
نقطه ی دیدار هر جا بَرجاست بِهِشت
ز خُرَمیِ اطراف چون چشم به نور است
یک نقطه نهْ همه جا چون روز است
گرچه زمستان به سردی امر و نهی کند
هست فُصولی ز بابِ خویش خبر کند
چو پرنده آید خو به آشیان نِشَستَنی
سراغِ عشق بیافریند هر جا پرنده ای
بشارت دهد هر جا بندگی برای اوست
هر چه میخواهَد این بَشَر برای اوست
جمع شد عَداوَتی زِ همبستگی به عالَمی
به کاستی عُدولِ عشق قُدرَت شِنیدَنی
غنیمت به غَم سِپُرد چراغِ همه هستی
خاموش چرا!هُضیان چرا!گر تو خوبی
مدد از عشق سوقِ خدا شوقِ خُداست
قاصِدِ آنم که کماکان باز خواست بهشت
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و درود.متشکرم.نظر لطف شماست 🌹🌹 | |
|
با سلام و درود.متشکرم.نظر لطف شماست 🌹🌹 | |
|
با سلام و درود.متشکرم.نظر لطف شماست 🌹🌹 | |
|
با سلام و درود.متشکرم.نظر لطف شماست ♥️♥️🌹🌹🙏🙏 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار جالب بود
خیلی آزاد نبود؟